sunnuntai 24. tammikuuta 2016

Kolmas kerta toden sanoo

Oletteko kuulleet sellaista, että asiat tapahtuisivat monesti kolmen sarjoissa?

Tuli mieleeni tarina, jonka olen kuullut vuosia sitten, enkä edes muista mistä. Mies asui talossaan alueella, johon nousi tulva ja ihmiset evakuoitiin pois. Naapuri pakkasi perheensä autoon ja oli lähdössä, mutta huomasi, että tämä mies istui verannalla.
- Mikset lähde? Vesi nousee, sanoi naapuri. "Tule kyytiin!"
- Ei minulla ole hätää, Jumala pelastaa minut, vastasi mies ja jäi kotiinsa.

Vesi nousi ja mies kiipesi toiseen kerrokseen. Ikkunaan koputettiin ja palomiehet tulivat veneellä hakemaan miestä. Mies ei lähtenyt, vaan sanoi palomiehille, että Jumala pelastaa hänet kyllä.

Vesi nousi ja mies seisoi jo katolla. Hän odotti pelastusta ja huomasi, että helikopteri tuli katon ylle. Sieltä heitettiin tikkaat miehelle, joka ei kuitenkaan kiivennyt kyytiin, vaan huusi, että ei tarvitse, Jumala pelastaa hänet.

Mies sitten lopulta hukkui. Taivaassa hän kysyi Jumalalta, että mikset pelastanutkaan minua, vaikka niin kovasti uskoin sinuun. Jumala vastasi, että yritinhän minä kolme kertaa!

Tarina tuli mieleeni, kun tajusin omassa elämässäni kolmen sarjan. Ensin kuulin, että uusi kuntatyönantajani antaa henkilökunnalle alennusta uimahallilipusta. Sitten kuulin, että ravitsemusterapeutti Pirjo Saarnian Ravintomaailma-palveluun on myös vapaa jäsenyys kunnan työntekijöillä. Ja kolmanneksi sain siskolta syntymäpäivälahjaksi Jutan voimakirjan!

Tämä on varmaan se viesti, joka minun pitää ymmärtää, että tee jotain tai hukka perii!

Jos pystyisikin muuttamaan käytäntöön kaiken sen, minkä hyvästä ravitsemuksesta tiedän. Itsekuria ja viitseliäisyyttä vain pitäisi nyt saada itseensä lisää. Pitäkäähän mulle peukkuja. Jos onnistun jotain tekemään, ehkä kirjoitan myöhemmin lisää...